Na twoich stopach pojawiły się twarde i bolesne punkty? To mogą być odciski. Podolog pomoże nie tylko je usunąć, ale także znajdzie przyczynę ich powstawania. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej o odciskach i przyczynach ich powstawania. Jeśli masz podobny problem, umów się na wizytę w naszym gabinecie na ulicy Mickiewicza 1 w Słubicach.

Czym dokładnie są odciski?

Odciski to twarde zrogowacenia skóry. Powstają podczas regularnego, punktowego ucisku lub tarcia. Skóra w takich warunkach zaczyna się bronić przed uszkodzeniem i namnaża komórki naskórka, które budują nieprzyjemny stwardniały punk na stopie. Jeśli zignorujemy zmianę na stopie, po dłuższym czasie odcisk może wykształcić korzeń, zwany także trzpieniem, który z czasem zaczyna uciskać końcówki nerwowe. To właśnie on powoduje ból podczas chodzenia.

Nie zaleca się leczenia odcisków na własną rękę

Preparaty dostępne w aptekach zawierają kwas, który ma za zadanie zmiękczyć stwardniały naskórek, aby był on łatwiejszy do usunięcia. Takie preparaty najczęściej nie są skuteczne, a ich niewłaściwe użycie może spowodować uszkodzenie zdrowej skóry. Odciski można też bardzo łatwo pomylić z brodawką wirusową, w takim wypadku zastosowanie preparatu aptecznego może spowodować rozsianie zmiany.

Usuwanie odcisków Słubice przez podologa

Wielu pacjentów obawia się bólu, który miałby towarzyszyć usuwaniu odcisków. Tymczasem podolog potrafi usunąć je bezboleśnie i co najważniejsze trwale. Podczas zabiegu używane są sterylne i specjalnie do tego przeznaczone narzędzia, takie jak: frezarka, skalpel i dłuto podologiczne. Do usunięcia odcisku wystarczy najczęściej jedna wizyta, jednak starsze i większe odciski trzeba usuwać stopniowo. Po wyeliminowaniu odcisku, zakładany jest opatrunek, który przyspiesza powrót skóry do naturalnego stanu.

Przyczyny powstawania odcisków

W leczeniu odcisków bardzo ważne jest to, aby znaleźć przyczynę powstawania problemu. Najczęściej jest to noszenie nieodpowiedniego, zbyt ciasnego obuwia, czasami odciski pojawiają się przez wadliwy układ kostny stopy. Wyeliminowanie przyczyny powstawanie zrogowaciałej skóry pozwala zapobiec nawrotom, należy jednak ściśle przestrzegać zaleceń podologa po zabiegu.

Leczenie odcisku Chiromedica
Odcisk na palcu
Usuwanie odcisków
Zabieg na odciski Słubice

Metody walki z odciskami są podobne do tych, które stosujemy w przypadku usuwania modzeli. Przeczytaj więcej o tym schorzeniu stóp.