Podczas chodzenia pojawia się ból palca u stopy? Twój paznokieć zaczął nienaturalnie zwijać się do środka. To prawdopodobnie problem z wkręcającym paznokciem. W gabinecie podologicznym możesz pozbyć się tej dolegliwości raz na zawsze. Poniżej dowiesz się więcej o wkręcających paznokciach. Jeśli widzisz podobne zmiany na swoich stopach, umów się na konsultacje z naszym podologiem, na ulicy Mickiewicza 1 w Słubicach.

Czym charakteryzują się wkręcające paznokcie?

O wkręcających paznokciach mówimy kiedy płytka paznokciowa zaczyna zwijać się, tworząc kształt rurki. Dolegliwość ta jest najczęściej bardzo bolesna. Nieprawidłowo rosnący paznokieć nie tylko wbija się w skórę palca ale także zaczyna uciskać łożysko, przez co pacjenci mogą odczuwać ból pod paznokciem.

Przyczyny powstawania wkręcających paznokci

Tak jak w wielu przypadkach, przyczyną może być nieodpowiednie obuwie. Zbyt ciasne, powoduje ucisk, który może prowadzić do chorobowych zmian paznokcia. Paznokcie wkręcające są często uwarunkowane genetycznie i powstają bez względu na to czy odpowiednio dbamy o stopy. Taki rodzaj zmian paznokciowych pojawia się też u osób starszych. Stopy seniorów często potrzebują specjalnej opieki podologa ze względu na swoją charakterystykę.

Kto pomoże nam z tą dolegliwością?

Samodzielne leczenie jest niestety niemożliwe. Zabiegi chirurgiczne są najczęściej nieskuteczne, a nawet mogą zaszkodzić naszym paznokciom. Warto więc po pomoc zwrócić się do podologa.

Leczenie wkręcających paznokci u podologa

W leczeniu wkręcających paznokci stosuje się specjalne klamry ortonyksyjne. Są one indywidualnie dobierane do każdego paznokcia. Dzięki temu terapia ma bardzo wysoką skuteczność. Klamry mają także taką zaletę, że nie przeszkadzają w codziennych czynnościach. Pacjent może normalnie pracować, a nawet uprawiać sport, należy jednak ściśle przestrzegać zaleceń podologa.

Nie zwlekaj z wizytą u specjalisty

W początkowych stadiach rozwoju choroby, wkręcający paznokieć jedynie wygląda nie estetycznie. Dopiero po jakimś czasie może pojawić się niewielki ból. Jeśli zignorujemy problem, po czasie ból może być na tyle intensywny, że uniemożliwi nam normalne funkcjonowanie. Odpowiednio wczesna reakcja i wizyta u podologa pomoże oszczędzić nam takich nieprzyjemności.

Wkręcające paznokcie Słubice
Zabieg przeciw grzybicy paznokcia
paznokieć wkręcający w gabinecie chiromedica
wyleczony paznokieć wkręcający

Długotrwałe problemy z wkręcającymi się paznokciami w skrajnych przypadkach mogą przyczynić się do konieczności wykonania rekonstrukcji paznokcia.