Skóra na twoich piętach stała się sucha i szorstka? Zauważyłeś na nich pęknięcia? To prawdopodobnie problem z pękającymi piętami. W terapii podolog usunie nie tylko nieestetycznie wyglądającą skórę, ale także zaordynuje odpowiednią pielęgnację. Dowiedz się więcej o pękających piętach. Jeśli widzisz podobny problem u siebie, umów się na wizytę w naszym gabinecie na ulicy Mickiewicza 1 w Słubicach.

Jak powstają pękające pięty?

Pięty to bardzo specyficzny obszar stopy. Ich skóra jest dużo grubsza niż w innych partiach ciała, ponieważ przyjmują one na siebie większą część ciężaru podczas chodzenia. Właśnie dlatego są one podatne na uszkodzenia.

Najczęstsze przyczyny pękania pięt?

Pęknięcia na piętach są wywoływane najczęściej przez suchość skóry stóp. Z kolei przyczyn suchej skóry może być wiele. Często są to zaburzenia układu krążenia, przez które krew nie dociera do wszystkich partii skóry, w konsekwencji nie otrzymuje ona odpowiedniej ilości lipidów i składników odżywczych. Przez suchą skórę, na piętach zaczynają pojawiać się pęknięcia. Jeśli zignorujemy problem, pęknięcia mogą przeradzać się w głębokie rozpadliny.

Pękające pięty mogą być także spowodowane:

• nadwagą
  • nieodpowiednim obuwiem
  • zaburzeniami hormonalnymi
  • cukrzycą

Dlaczego leczenie pękających pięt jest tak ważne?

Sucha i popękana skóra na piętach nie jest na pewno estetyczna. Ale to nie jest jedyny problem. Pęknięcia to idealne miejsce na powstawanie infekcji bakteryjnych lub grzybiczych, które mogą być niebezpieczne dla zdrowia, szczególnie osób chorych na cukrzycę. Mocne pęknięcia są nazywane rozpadlinami. Te mogą powodować dość nieprzyjemny ból, który bardzo przeszkadza podczas chodzenia. Jeśli odpowiednio wcześnie udamy się z problemem do podologa, unikniemy nieprzyjemnych konsekwencji.

Jak podolog leczy pękające pięty?

W gabinecie podologicznym specjalista w sposób właściwy usunie zrogowaciałą i suchą skórę na piętach. Do zabiegu najczęściej używa się specjalnej frezarki. Po usunięciu zmienionej skóry, na pięty nakładany jest opatrunek z silnie nawilżającym preparatem. Pacjent otrzyma także wskazówki dotyczące odpowiedniej pielęgnacji domowej, dzięki której zmniejszymy ryzyko nawrotów.

pękająca pięta przed leczeniem w gabinecie podologicznym
pięta wyleczona w gabinecie podologicznym
pękające pięty przed leczeniem
pięta wyleczona w gabinecie Chiromedica