Często miewasz bóle szyi i kręgosłupa? A może dręczą cię bóle głowy i bezsenność? Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że przyczyną tych dolegliwości może być złe ułożenie stopy. Podolog może wyeliminować je za pomocą indywidualnych wkładek ortopedycznych. Poniżej dowiesz się więcej o wkładkach do butów. Jeśli nie jesteś pewien, czy to rozwiązanie dla Ciebie, umów się na konsultacje z naszym specjalistą. Pacjentów przyjmujemy w gabinecie na ulicy Mickiewicza 1 w Słubicach.

Kiedy podolog stosuje indywidualne wkładki ortopedyczne?

Stopy to bardzo ważny element układu ruchu człowieka. Mają one wpływ na całe nasze ciało. Złe ułożenie stopy może powodować wiele dolegliwości. Ich ustawienie ma wpływa na całą oś kręgosłupa, stawy kolanowe i biodrowe. Może powodować bóle w odcinku szyjnym i lędźwiowym kręgosłupa, a nawet być przyczyną bólów głowy i problemów ze snem. Rozwiązaniem często okazują się indywidualne wkładki ortopedyczne, dzięki którym jesteśmy w stanie precyzyjnie skorygować wadę stopy.

Wkładki ICB – zasada działania

Wkładki ICB są wykonywane w systemie termoplastycznym. Ich materiał jest podatny na wysokie temperatury, dzięki temu można je uformować specjalnie pod kątem stopy pacjenta. Istnieje także możliwość wielokrotnej zmiany kształtu wkładki, co pozwala na przeprowadzanie terapii etapowych.

Czy takie wkładki są wygodne?

Materiał wkładek w różnych miejscach posiada inną twardość. Tam, gdzie potrzebne jest lepsze wsparcie, materiał jest sztywniejszy, natomiast w miejscach, które potrzebują większego komfortu, materiał jest bardziej miękki. Dzięki temu noszenie wkładek jest nie tylko efektywne pod względem terapii, ale także bardzo komfortowe.

Inne problemy korygowane przez wkładki ortopedyczne

Wkładki ICB nie tylko pomagają uwolnić się od problemów z kręgosłupem, ale także wyeliminować wiele dolegliwości, które są bezpośrednio związane ze stopami. Złe ułożenie stopy może powodować zwyrodnienia skóry takie jak modzele lub odciski. Indywidualne wkładki ortopedyczne pozwolą wyeliminować przyczynę ich powstawania.

Indywidualne wkładki ortopedyczne – dla kogo?

Wkładki można dopasować tak naprawdę do każdego pacjenta. Szeroki wybór rozmiarów pozwala na uformowanie wkładki zarówno dla osób dorosłych, seniorów, a także dzieci i młodzieży. Istnieje możliwość dopasowania wkładek do różnego rodzaju obuwia, półbutów, butów sportowych, a nawet do damskich butów na obcasach. Wkładki są wykonywane podczas jednej wizyty, po uprzednim badaniu podologicznym.

indywidualne wkładki ortopedyczne do butów
przymierzanie indywidualnej wkładki do buta
dopasowywanie indywidualnych wkładek do butów pacjenta

Za pomocą dobrze dobranych wkładek do butów możemy przestrzec się przed wrastającymi paznokciami.