Zauważyłeś twarde obszary skóry na stopach? Nie możesz sobie poradzić z ich usunięciem. Prawdopodobnie na twoich stopach pojawiły się modzele. Ta dolegliwość początkowo nie jest uciążliwa, jednak w późniejszych stadiach może pojawić się uczucie pieczenia. Podolog pomoże w prawidłowy sposób usunąć modzele, tak aby problem nie powracał. Jeśli widzisz podobne zmiany u siebie, umów się na wizytę w naszym gabinecie na ulicy Mickiewicza 1 w Słubicach.

Co to są modzele?

Modzele to stwardniała skóra na podeszwie stóp lub jej obrzeżach. W przeciwieństwie do odcisków, modzele są bardziej rozległe i najczęściej nie powodują bólu, gdyż nie posiadają korzenia. Natomiast mocno zaniedbane mogą powodować u pacjentów, nieprzyjemne uczucie pieczenia.

Jak powstają modzele?

Przyczyny powstawania modzeli mogą być różne. Najczęściej są one spowodowane płaskostopiem poprzecznym, gdy główki kości śródstopia opadają na skórę. Modzele mogą powstawać poprzez regularny ucisk lub tarcie, dlatego warto jest ,zadbać o odpowiednio dopasowane obuwie, które nie będzie ani za ciasne, ani zbyt luźne.

Błędy popełniane w domowej pielęgnacji

Gdy na stopach pojawi się zrogowaciała skóra, większość osób sięga po pumeks lub tarkę do stóp i próbuje usunąć ją na własną rękę. Najczęściej takie zabiegi domowe nie przynoszą pożądanego skutku, a tylko pogarszają sytuację. Problem polega na tym, że nadmierne usuwanie naskórka powoduje jeszcze większy jego przyrost. Wymaczając stopy w wodzie nie kontrolujemy, ilu warstw naskórka się pozbywamy. W konsekwencji problem wraca ze zdwojoną siłą. Warto wspomnieć także, że kostka pumeksu to najgorsze narzędzie, którego możemy użyć do tej czynności, ponieważ w nim mogą się rozwijać bakterie oraz grzyby.

Usuwanie modzeli – w jaki sposób robi to podolog w Słubicach?

Podolog usuwa wszystkie zmiany na suchej skórze za pomocą frezarki, dzięki temu może bez problemu, kontrolować ile naskórka usunie z podeszwy stopy. Modzele należy usuwać stopniowo, warstwami. Dzięki temu skóra nie będzie się tak szybko odbudowywać.

Sukces w leczeniu modzeli, to usunięcie przyczyny ich powstawania

Usunięcie samej zrogowaciałej skóry nie gwarantuje nam, że problem nie powróci. Należy znaleźć i wyeliminować także przyczynę powstawania modzeli. W tym celu warto do podologa udać się w najczęściej używanym obuwiu. Dzięki temu będzie można określić, czy problem tkwi w nieodpowiednio dobranych butach. W zapobieganiu ponownemu powstawaniu modzeli bardzo skuteczne okazują się indywidualne wkładki ortopedyczne.

Zabieg na modzele w klinice podologicznej
Usuwanie modzeli Chiromedica
Stopa po zabiego usunięcia modzeli Chiromedica
Leczenie modzeli

Problem z modzelami często może wynikać ze źle dopasowanego obuwia, w takim przypadku warto zainteresować się doborem wkładek do butów.